Succesvol binnenkomen bij werkgevers

een gesprek

Tijd kost geld. Zowel voor wie prospecteert als voor de potentiële klant-werkgever.

In het project Talentoscoop kreeg ik enkele onderbouwde tips binnen die de focus in de benadering van werkgevers verhelderen. Zowel voor het bedrijf als voor De Werkplekarchitect een win-win.

En dat is toch wat we zoeken, niet?

  1. Focus op de behoefte van de werkgever. Waar is hij naar op zoek? Meer kandidaat-werknemers? Een ander en succesvoller selectieproces? Louter stagiaires op de werkplek? Een beter onthaal met initiatie? De antwoorden erop blijven bepalend en richtinggevend voor het hele procesverloop van de ondersteuning, assessment of coaching.
     
  2. Focus op de economische impact. Wat brengt je actie op? Spaart het kosten uit? Kan je ze kwantificeren? Levert het kwaliteit van dienstverlening op voor het klant-bedrijf, Recupereert de werkgever kosten door gebruik van de ondersteuningsmaatregelen bij tewerkstelling?
     
  3. Focus op het engagement van werkgevers. Zijn de acties ondersteund door beleidskeuzes van het bedrijf? Is er een breder verhaal waarbinnen de werkgever de acties verantwoordt? Expliciteert hij ook die ondersteuning intern en extern?
     
  4. Focus op succesverhalen. Kan je als Werkplekarchitect je actie in het bedrijf ook vertellen als ‘good practice’? Voor het bedrijf zelf is dit een echte opsteker, wanneer het een succesverhaal kan brengen. Want successen werken aanstekelijk. Maar dan moeten ze wel verteld worden.
     
  5. Werk met een vast aanspreekpunt voor het bedrijf. Het geeft de kans aan de consulent en aan het bedrijf om in een samenwerkingsrelatie te stappen die niet staat of valt met een incident. Organisaties ontmoeten elkaar via de mensen. Zij geven vertrouwen en creëren duurzaamheid. Zo besparen we ook pakken energie in overdrachten,…

Vijf tips. Vijf dragers en houvasten voor een professionele samenwerking die perspectief heeft.

Succes!

 

Bert Boone

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u een menselijke bezoeker bent en om geautomatiseerde spam te voorkomen.
15 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Downloads